Maak je teksten ‘Google Ready’ met deze 11 tips

Rens Verschuur SEO Leave a Comment

Stel je voor: er komt een bezoeker op je website. Deze bezoeker heeft haast en wil geen tijd besteden aan teksten lezen, dus hij vraagt je in de chat waar de site over gaat en wat je precies biedt. Geef je dan kort en kernachtig aan wat jouw dienst of product is? Ik denk het wel!

Wat verwacht je bezoeker (en dus ook Google!) van een goede website?

Je bezoeker wil zo snel mogelijk relevante informatie. En dat is precies wat Google ook van een goede website verwacht. Google wil het liefst sites zien die echt uitgaan van hun bezoekers. Het publiek dient centraal te staan, dus geen teksten waar ze niets aan hebben. Dus ook zo min mogelijk over jezelf op de landingspagina!!

11 Tips waar je teksten aan moeten voldoen:

  • Richt je direct tot je publiek. Geen gortdroge opsomming van wat je kan, maar geef antwoord op hun (ongestelde) vraag.
  • Zorg er voor dat je echt antwoord geeft op de vraag. Daarmee bewijs je je autoriteit en wordt je vertrouwd.
  • Bewijs dat wat je zegt waar is. Geef bijvoorbeeld (controleerbare) referenties en resultaten die je hebt bereikt.
  • Gebruik korte zinnen en vermijd ingewikkelde woorden of vakjargon.
  • Bezoekers scannen eerder dan dat ze lezen. Gebruik dus zo min mogelijk tekst, probeer je inhoud in korte maar opvallende headings over te brengen.
  • Benadruk punten waarvan je weet dat die de bezoeker bijblijven. Niet noodzakelijkerwijs over je eigen product of dienst, maar wel daaraan gelieerd.
  • Gebruik de belangrijkste zoekwoorden in de headings
  • Ondersteun belangrijke tekst met afbeeldingen
  • Zet de belangrijkste informatie ook bovcenaan: zorg ervoor dat de bezoeker hiervoor niet hoeft te scrollen
  • Schrap wat niet werkelijk noodzakelijk is om je punt over te brengen
  • Geef de bezoeker iets van waarde. Bijvoorbeeld een pdf document (of ebook) met relevante inhoud, achtergrondinfo

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *